Életünk a foci! – kampányfilmek a hazai futballszurkolókról
A labdarúgás közösségformáló erejéről, klubszimpátiáról, lokálpatriotizmusról szólnak a szombattól a televíziók képernyőin is látható kisfilmek.
A Magyar Labdarúgó Szövetség gondozásában az elmúlt két évben megjelent televíziós spotok a "Gyűlölet nem pálya!" kampány keretében készültek el, az új részek pedig a klubhovatartozásról, a lokálpatriotizmusról, az egyesületekhez való kötődésről szólnak.
- A kisfilmekben három népszerű hazai klub egy-egy szurkolója beszél kedvenc csapatához való kötődéséről, klubja iránti érzelmeiről, arról, hogy mit jelentenek számára az egyesület színei, kedvencei mérkőzései - mondta a projektről Varga Sándor, az MLSZ filmekért felelős munkatársa. - Mindhárom filmben valódi szurkolókat kerestek meg a készítők, akik saját gondolataikat fogalmazták meg a futballról és saját klubjukhoz való kötődésükről. A kisfilmekben a Ferencváros, az Újpest és a DVTK egy-egy szurkolója szerepel, de bármelyik élvonalbeli klubra eshetett volna a választás, az elkötelezett, szenvedélyes, csapatukhoz hű szurkolók az ország minden részén hasonlóan élik meg a klubjukhoz való kötődést.
A rövid spotokból is kiderül, hogy a labdarúgás több, mint szimplán egy játék, a szurkolók számára a lokálpatriotizmus, a közösséghez való tartozás egyik megnyilvánulási formája, a megszólalók gondolataiból kiderül, hogy nekik valóban életük a foci, évtizedek óta hűségesek választott csapatukhoz, felelősséggel állnak ki egyesületük mellett.
- A kampány lényege, hogy bemutassuk az igazi futballszurkolókat, és gyengítsünk bizonyos sztereotípiákat, amelyek a szurkolókkal szemben alakultak ki - mondta az mlsz.hu-nak Nyitrai Márton, a kampány filmjeinek rendezője. - Úgy gondolom, mindhárom spot jól bemutatja, hogy a szurkolók, az általános vélekedéssel szemben, ugyanolyan hétköznapi, normális emberek, mint bárki más, csak számukra rengeteget jelent a labdarúgáshoz, a saját klubjukhoz való kötődés. A forgatások előtt széles körű castingot írtunk ki a kluboknál, amire szép számmal jöttek jelentkezők, közülük választottuk ki a három legérdekesebbnek tűnő drukkert. A kisfilmekben elhangzó gondolatokat, érzéseiket maguk a szurkolók fogalmazták meg, de utólag profi színészekkel mondattuk fel a szövegeket. Minimál eszközökkel, szinte dokumentarista stílusban dolgoztunk, két kamerával, egy operatőrrel vettük fel az anyagokat, majd készítettük el belőle a filmeket.
- A kisfilmekben három népszerű hazai klub egy-egy szurkolója beszél kedvenc csapatához való kötődéséről, klubja iránti érzelmeiről, arról, hogy mit jelentenek számára az egyesület színei, kedvencei mérkőzései - mondta a projektről Varga Sándor, az MLSZ filmekért felelős munkatársa. - Mindhárom filmben valódi szurkolókat kerestek meg a készítők, akik saját gondolataikat fogalmazták meg a futballról és saját klubjukhoz való kötődésükről. A kisfilmekben a Ferencváros, az Újpest és a DVTK egy-egy szurkolója szerepel, de bármelyik élvonalbeli klubra eshetett volna a választás, az elkötelezett, szenvedélyes, csapatukhoz hű szurkolók az ország minden részén hasonlóan élik meg a klubjukhoz való kötődést.
A rövid spotokból is kiderül, hogy a labdarúgás több, mint szimplán egy játék, a szurkolók számára a lokálpatriotizmus, a közösséghez való tartozás egyik megnyilvánulási formája, a megszólalók gondolataiból kiderül, hogy nekik valóban életük a foci, évtizedek óta hűségesek választott csapatukhoz, felelősséggel állnak ki egyesületük mellett.
- A kampány lényege, hogy bemutassuk az igazi futballszurkolókat, és gyengítsünk bizonyos sztereotípiákat, amelyek a szurkolókkal szemben alakultak ki - mondta az mlsz.hu-nak Nyitrai Márton, a kampány filmjeinek rendezője. - Úgy gondolom, mindhárom spot jól bemutatja, hogy a szurkolók, az általános vélekedéssel szemben, ugyanolyan hétköznapi, normális emberek, mint bárki más, csak számukra rengeteget jelent a labdarúgáshoz, a saját klubjukhoz való kötődés. A forgatások előtt széles körű castingot írtunk ki a kluboknál, amire szép számmal jöttek jelentkezők, közülük választottuk ki a három legérdekesebbnek tűnő drukkert. A kisfilmekben elhangzó gondolatokat, érzéseiket maguk a szurkolók fogalmazták meg, de utólag profi színészekkel mondattuk fel a szövegeket. Minimál eszközökkel, szinte dokumentarista stílusban dolgoztunk, két kamerával, egy operatőrrel vettük fel az anyagokat, majd készítettük el belőle a filmeket.