A PSV Eindhovennél gyűjtöttek tapasztalatokat az UEFA Pro-licences hallgatók

2025. május. 15., 16:20   |    

A PSV Eindhovennél gyűjtöttek tapasztalatokat az UEFA Pro-licences hallgatók

A Holland Labdarúgó-szövetségnél és a 25-szörös holland bajnok és 11-szeres holland kupagyőztes PSV Eindhoven csapatnál tartották az UEFA Pro-licence májusi képzési blokkját, amely során a hallgatók testközelből tapasztalhatták meg mind a holland válogatott, mind a klub működését.

A május 5-től 8-ig tartó képzési blokk során a hallgatók a PSV Eindhoven akadémiájára is ellátogattak, ahol többek között a klub sportigazgatója, Earnest Stewart és az akadémia igazgatója, Aloys Wijnker mutatta be a klub működését, stratégiai céljait és jövőképét. A vezetők hangsúlyozták a saját nevelésű játékosok beépítésének és értékesítésének fontosságát, ami a klub gazdasági működésének az alapját képezi.

A klubvezetők mellett a Holland Labdarúgó-szövetség szakemberei is értékes – a magyar labdarúgásba is átültethető – tapasztalatokat osztottak meg a Pro-licences hallgatókkal. Előadott Michael van der Star, a nemzetközi programok vezetője, Marco von Lochem, a holland szövetség tehetségfejlesztésével foglalkozó szakember, Steijn Spreij, a teljesítményelemzéssel és technológiával foglalkozó vezető, Adil Ramzi, a holland férfi U18-as válogatott edzője és Sander Roege, a teljesítménnyel, fejlődéssel és innovációval foglalkozó szakember.

– A PSV Eindhovent, csakúgy mint két évvel ezelőtt a Dinamo Zagrebet, annak fényében választottuk tanulmányi út helyszínéül, hogy a Pro-licences hallgatók olyan tapasztalatokkal gazdagodjanak, amit a magyar labdarúgásban is kamatoztatni tudnak – nyilatkozta Fórián Zsolt edzőképzés-vezető az mlsz.hu-nak. – A klub kiválasztásánál fontos szempont volt továbbá, hogy nevelő egyesületről legyen szó, ahol leginkább a saját nevelésű játékosok beépítéséből és értékesítéséből tartja fent magát a klub. A PSV klubstruktúrája és céljai ideálisak és átültethetők itthoni viszonylatokba is. Az egyesület nagyon magas szinten foglalkozik a fiatal játékosok fejlesztésével, integrálásával és értékesítésével, sőt a válogatottnak is rendkívül sok fiatalt nevel ki. A klub hosszú távú, egyértelműen kirajzolható stratégiai célkitűzésekkel rendelkezik, amitől nem tér el, az egyik fontos célja, hogy évente nyolc saját nevelésű játékos mutatkozzon be az első csapatban. Az előadások során az akadémiaigazgató elmagyarázta, hogy kinek mi a legfontosabb célja a klubon belül. Kiemelte, hogy ő maga leginkább a hosszú távú célokért felel, többek között a fiatal játékosok megfelelő fejlesztéséért és az első csapatba való beépítéséért. Azt is elmondta, hogy a vezetőedzőnek a rövid távú célok elérése a legfőbb feladata, tehát a hétvégi meccsek megnyerése, a sportigazgatónak pedig e két véglet közötti egyensúlymegtartásról kell gondoskodnia. Azt is hangsúlyozták, amikor vezetőedzőt választanak, elsődleges szempont, hogy az edző is figyelembe vegye a klub hosszú távú céljait. Összegezve, azért látogattuk meg a PSV Eindhovent, mert azt a klubmodellt képviseli, amely véleményünk szerint Magyarországon a legjobban beépíthető modell. Számunkra a nevelő klubok az érdekesek, hiszen Magyarországon, kis ország lévén, az ilyenfajta klubmodell víziója mentén tud egy egyesület reálisan hosszú távon megfelelő értékeket teremteni, csakúgy mint például Hollandiában, Belgiumban, Dániában, Horvátországban és Svájcban is ez a klubmodell működik a legjobban. A tanulmányi út során nagyon jó példákat láthattunk arra, hogy a klub hogyan tudja a céljait elérni, s a fiatal játékosokat beépíteni az első csapatba. Jó volt látni, hogy hosszú távú célokról beszélnek. Azt is elmondták, hogy támadófocit játszanak, magasan történő letámadással, és hogy a játékosoknak sokoldalúnak kell lenniük a pályán, hiszen leginkább az ilyen profilú futballisták képeznek értéket a nemzetközi piacon. Azt gondolom, hogy a PSV és a hozzá hasonló víziójú és működésű egyesületek jó példát tudnak mutatni, és megfelelő motivációt adni az itthoni klubok és szakemberek számára, ami a fejlődés szempontjából is fontos lehet.


A hírkategória további hírei

FŐSZPONZORAINK

  • Adidas
  • OTP Bank
  • TMP
  • Mol GBS

SZPONZORAINK

  • Macdonalds