A futballmérkőzésekbe sok minden belefér, de a GYŰLÖLET SOHA!

2023. március. 23., 11:49   |    

A futballmérkőzésekbe sok minden belefér, de a GYŰLÖLET SOHA!

Az üzenet lényege a régi, a forma új. Frissíti antidiszkriminációs kampányát az MLSZ: az értékrend változatlan, de „A Gyűlölet nem pálya” kampány új megközelítésben jelenik meg.

Megújult külsővel és új elemekkel jelentkezik a Magyar Labdarúgó Szövetség diszkriminációellenes, a gyűlölet minden megnyilvánulását a stadionokból száműzni kívánó kampánya. Az MLSZ és a klubok közös fellépése a nézőtéri gyűlöletkeltés és kirekesztés ellen, a sportszerű szurkolásért 2013 májusa óta tart. A mérkőzésre járók és a televíziónézők tíz éve rendszeresen találkozhatnak „A gyűlölet nem pálya” üzenettel a magyar válogatott és az élvonalbeli csapatok mérkőzéseinek környezetében.

Az MLSZ kampányának fő célja a hazai szurkolói kultúra ápolása, és az, hogy klubszínektől függetlenül minden futballdrukker elfogadja: a stadionok lelátóin is törekedni kell a sportszerűségre, a rivális kluboknak, futballistáknak, az ellenfél szimpatizánsainak a tisztelete alapvető elvárás a labdarúgásban. Szurkolók és a szurkolás nélkül nincs labdarúgás sem, de éles határ húzódik a szenvedélyes buzdítás és a sportszerűtlen, gyűlölködő nézőtéri megnyilvánulások között. A nézőknek joguk és lehetőségük van a buzdítás mellett a véleménynyilvánítására, mindaddig, amíg az nem sérti mások emberi méltóságát.

A megújuló kampány célja tehát változatlan, ám a szövetség és klubok új vizuális elemekkel üzennek a futballközösségnek. A nézők először – összhangban az UEFA antidiszkriminációs napjával (március 1-jén volt a zéró diszkrimináció világnapja, míg március 21-én a faji megkülönböztetés elleni küzdelem világnapja) – a férfi A-válogatott márciusi találkozóinak környezetében, majd az OTP Bank Liga mérkőzésein, valamint egyéb kültéri hirdetési helyeken találkozhatnak az élvonalbeli és válogatott játékosok részvételével elkészített társadalmi célú reklámszpotokkal és óriásplakátokkal.

Az OTP Bank Liga csapatainak játékosaival, valamint Marco Rossi, Szoboszlai Dominik és Sallai Roland közreműködésével készült kampányfilm hangsúlyos megfogalmazása szerint a futballmérkőzésekbe sok minden belefér, de a GYŰLÖLET SOHA!

 


A hírkategória további hírei

FŐSZPONZORAINK

  • Adidas
  • OTP Bank
  • TMP
  • Mol GBS