A jövő (futball) generációja már tudja: „A gyűlölet nem pálya”
Újabb állomásához érkezett az MLSZ és a klubok közös fellépése a nézőtéri gyűlöletkeltés és kirekesztés ellen, a sportszerű szurkolásért.
Elkészült a tavasszal nagy sikert arató kampány folytatásaként „A gyűlölet nem pálya kampány” új társadalmi célú reklámspotja. A kisfilmben ezúttal gyerekeké a főszerep. Az OTP Bank Bozsik-programban résztvevő ifjú futballisták - akik természetesen szurkolóként is megfordulnak a stadionokban - hívják fel elsősorban a felnőttek figyelmét arra, hogy a szenvedélyes szurkolásnak helye van a futballpályákon, a gyűlölet megnyilvánulásainak nincs! A film a DVTK-FTC bajnoki mérkőzés előtt debütál a televízióban, és a következő hetekben rendre feltűnik az MTVA és a Sport TV bajnoki közvetítései alatt.
Az MLSZ kampányának fő célja a hazai szurkolói kultúra ápolása, és az, hogy klubszínektől függetlenül minden hazai futballdrukker elfogadja: a stadionok lelátóin is törekedni kell a sportszerűségre, a rivális kluboknak, futballistáknak, az ellenfél szimpatizánsainak a tisztelete alapvető elvárás a labdarúgásban.
Szurkolók és a szurkolás nélkül nincs labdarúgás sem, de éles határ húzódik a szenvedélyes buzdítás és a sportszerűtlen, gyűlölködő nézőtéri megnyilvánulások között. A nézőknek joguk és lehetőségük van a buzdítás mellett a véleménynyilvánítására, mindaddig, amíg az nem sérti mások emberi méltóságát.
- Érdekes, izgalmas volt a film forgatása, hiszen közel negyven amatőr kisgyerekkel dolgoztunk együtt, akiket Telkiben, egy Bozsik-tornán válogattunk ki a résztvevők közül - mondta az MLSZ kommunikációs osztálya és a Human Telex Reklámügynökség közös munkájával megvalósult film rendezője, Nyitrai Márton. - A film szempontjából fontos volt, hogy igazi, hiteles arcok szerepeljenek a képernyőn, és ne statisztákkal játszassuk el a szerepeket, ezért döntöttünk úgy, hogy az ország különböző pontjairól érkező fiatalokat választunk ki a munkára. Örültem a felkérésnek, mert bízom benne, hogy lehet változtatni a hazai szurkolói kultúrán, a szurkolók hozzáállásán, és ha csak egy-két ember is elgondolkozik azon, hogy lehetne másképp is viselkedni a stadionokban, már megérte elkészíteni ezt a filmet. Én magam is nagyon szívesen járnék ki meccsekre, de a szurkolói kultúra még nem tart ott, hogy ezt nyugodt szívvel megtehessem, pedig Magyarországon is remek családi program lehetne egy-egy bajnoki megtekintése.
A kampány első része pozitív fogadtatásra talált, az NB I-es játékosok szereplésével elkészült kisfilmek rendszeresen láthatóak voltak a televízióban, bejátszották azokat a stadionokban, és a szurkolók a mérkőzéseken szórólapokon is találkozhattak a klip szereplőivel.
Az MLSZ kampányának fő célja a hazai szurkolói kultúra ápolása, és az, hogy klubszínektől függetlenül minden hazai futballdrukker elfogadja: a stadionok lelátóin is törekedni kell a sportszerűségre, a rivális kluboknak, futballistáknak, az ellenfél szimpatizánsainak a tisztelete alapvető elvárás a labdarúgásban.
Szurkolók és a szurkolás nélkül nincs labdarúgás sem, de éles határ húzódik a szenvedélyes buzdítás és a sportszerűtlen, gyűlölködő nézőtéri megnyilvánulások között. A nézőknek joguk és lehetőségük van a buzdítás mellett a véleménynyilvánítására, mindaddig, amíg az nem sérti mások emberi méltóságát.
- Érdekes, izgalmas volt a film forgatása, hiszen közel negyven amatőr kisgyerekkel dolgoztunk együtt, akiket Telkiben, egy Bozsik-tornán válogattunk ki a résztvevők közül - mondta az MLSZ kommunikációs osztálya és a Human Telex Reklámügynökség közös munkájával megvalósult film rendezője, Nyitrai Márton. - A film szempontjából fontos volt, hogy igazi, hiteles arcok szerepeljenek a képernyőn, és ne statisztákkal játszassuk el a szerepeket, ezért döntöttünk úgy, hogy az ország különböző pontjairól érkező fiatalokat választunk ki a munkára. Örültem a felkérésnek, mert bízom benne, hogy lehet változtatni a hazai szurkolói kultúrán, a szurkolók hozzáállásán, és ha csak egy-két ember is elgondolkozik azon, hogy lehetne másképp is viselkedni a stadionokban, már megérte elkészíteni ezt a filmet. Én magam is nagyon szívesen járnék ki meccsekre, de a szurkolói kultúra még nem tart ott, hogy ezt nyugodt szívvel megtehessem, pedig Magyarországon is remek családi program lehetne egy-egy bajnoki megtekintése.
A kampány első része pozitív fogadtatásra talált, az NB I-es játékosok szereplésével elkészült kisfilmek rendszeresen láthatóak voltak a televízióban, bejátszották azokat a stadionokban, és a szurkolók a mérkőzéseken szórólapokon is találkozhattak a klip szereplőivel.